Protected by Copyscape Unique Content Checker
KOS PENGHANTARAN ADALAH PERCUMA

----> KELEBIHAN BEDAK ARAB
----> SENARAI HARGA
jika anda berminat mahupun terdapat sebarang pertanyaan, sila ----> INBOX zati

Monday, August 2, 2010

customer is always right????

salam bloggers, u all ada perasaan marah tak?? I tahu sikap marah nie tak elok, I selalu je ingat pesan ustazah kolej I nie, kalau rase nak marah, istighfar banyak-banyak insyaallah kemarahan kita tu akan reda, I suke masuk kelas agama, kalau boleh tak nak belajar subject lain dahh, erkkk

tapi I sebagai manusia biasa, tak boleh nak lari, memang setiap kali rase nak marah I akan istighfar tapiii kemarahan yang dipendam mengakibatkan I makan hati

bile I makan hati & I pendam, ibarat macam gunung berapi, pendam-pendam sampai dah mampat, tunggu mase untuk meletus, once dah meletus kependaman tu, lagi membara dari kemarahan biasa, part dah meletus tu yang I tak suke, bahaya kott haha

I baru je balik kelas nie, balik pulak jalan kaki, kalau demand sangat naek teksi je, sampai-sampai je bilik (naseb baek bilik aku tingkat satu), penat pon belum hilang lagi, ada pulak mesej masukk, breep (ceh2, nak juga nada dering)

rupa-rupanya customer I, I bukan nak cakap ape tapiii tolonglaaaaaaaaa siapa yang minat sangat shopping online tu terutama sekali perempuan, tolong sangat-sangat jangan jadi macam nie :-
u all mesti tahu kan, shopping online ada batched lagi-lagi kalau pre-order, I nie dealer lens pon under orang, batched nak tutup 2 hari lagi tapi ko order harinie, I suruh bank in esok, lepas ko bank in ko tak inform I

bile I sms, TAK REPLY..lepas batched dah tutup baru ko sms I mengatakan yang ko dah bank in, padehal batched dah tutup, macam maner I nak bank in order ko kat supplier I, ape??? nak I bank in kan dulu??

wahai syg ku, duet MARA I pon tak masuk lagi time tu, how come I nak ada duet, wahh demand ko, ko order tapi ko nak suruh I bank in kan dulu, agak-agak kalau 20-50 customer macam ko, maju tak business I???

dahlaa ko bank in tak bagitahu, lepas batched tutup baru ko inform I, nak pulak barang cepat, wahhh2, kalau ko tahu nak barang cepat, laen kali lepas bank in terus inform, bukan lepas batched dah tutup baru ko nak inform, takkan itu pon nak ajar berulang kali??? (agak kasar di sini ye)

last-last I terpaksa cancel order ko sebab ko tak habis-habis nak mendesak I bile barang tu boleh sampai, dari dulu sampai laaaaa nie, macam-macam ragam ko, kerenah ko, I layankan aje, I sabarrrrrrr aje sebab ape???? sebab I fikir ko nie customer I
tapi ko silapppppp, layan-layan I dengan ragam ko, kerenah ko yang bermacam, ko nak pijak-pijak kepale I heh?? ko salah gunakan hak ko sebagai customer

janganlahhhhhhh ko nak guna "CUSTOMER IS ALWAYS RIGHT" untuk ko buat sesuka hati ko je, oke sambung yang tadi, tu kes I

disebabkan I cancelkan dye punye order, seharusnya I kena pulangkan balik duet dye, I pon dapat msg dari dye walhal penat I balik dari kelas tadi belum hilang

minah tu boleh pulak tanye kat I "u, dah pulangkan balik belum duet I, I nak order lens sat g", Ya Allah

ehh hello, I akan inform u laaaaaaaa kalau I dah bank in duet kat account u, dye TAK BOLEH KE nak faham situasi I

kad atm I kat my mom, I yang suruh dye tolong pegangkan, how come I nak bank in duet tu??? I dah kol my mom pagi tadi untuk bank in duet tu & my mom kate esok dye akan bank in

takkanlah I nak paksa-paksa my mom untuk bank in juga hari nie juz because of my customer, nampak sangat biadap

she is my mom oke, ko tu customerrrrrrrrrr I ajeeeeeee, antara my mom dengan customer, she is more important than u LOL

nampak sangatttt customerrrr nie TAK BOLEH nak faham situasi I, hanya tahu mendesakkkkkkk sahaja, dari dulu lagi I punyeeee sabar dengan kerenah dye & now kesabaran I dah meletup, nie laaa kesannya

lepas nie, NO MORE DEALER ONLINE SHOPPING, I JUZ WANT TO FOCUS ON MY STADI ONLY, I rase itu yang terbaek, kalau 20-50 customerrr macam nie seriously I masih mentah untuk handle & tak mungkin I akan handle, SANGATTTT payah nak handle orang macam nie

pesanan khidmat masyarakat, u all yang suke shopping online tu, tolong jangan berperangai macam nie, treat ur owner business tu cam u jeeee yang betol, dorang ada banyak customer, kalau semuanya jenis macam nie, macam mane???

antara customer lelaki dengan perempuan, senang lagi I handle customerr lelaki, langsung tak buat hal, bukan nak backup lelaki ke perempuan tapi KENYATAAN

LIKE DAN SHARE ENTRY INI KALAU SUKA, TQ

3 kritikan membina:

Qib on August 3, 2010 at 12:58 AM said...

no really... tp diorang penting kott..


Sekian. Eh. Ada update la. Jom singgah!

Sapa nak elaun?

@cik_ezati on August 3, 2010 at 11:37 AM said...

@PinQib
penting tak penting, biar molek sikit perangai tu huhu

Pu3seroja on August 6, 2010 at 12:36 AM said...

sape org tu.. i nk tau gak..
mane tau i pun nti ber urusan dgn dia..
i kena berhati2 ni

 

zati and lappy Copyright © 2010 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!