Protected by Copyscape Unique Content Checker
KOS PENGHANTARAN ADALAH PERCUMA

----> KELEBIHAN BEDAK ARAB
----> SENARAI HARGA
jika anda berminat mahupun terdapat sebarang pertanyaan, sila ----> INBOX zati

Wednesday, November 10, 2010

KHAS UNTUK ABANG2 YANG ADA ADIK PEREMPUAN

dear my abg,

aku tulis note ni untuk ko sebab aku rase aku tau kenape ko selalu buli aku... yela ko kan lelaki..mmg suke buli adek pompuan yang lemah macam aku ni kankankan? kenape ko suke larang aku buat something tapi ko sendiri yang buat??? cuba tengok balik ape yang ko buat tapi ko tak kasi aku buat..cis. nah ko!..haha

mase kecik2 ko selalu cakap macam nie kan, 
"ko ni.... seboklah! aku nak pergi mane2 pon ko nak ikut, duduk jela kat umah...tak payah pergi mane2"
waaa..bengang aku time nie..ade ke abang aku cakap dekat aku camnie, cis..bile aku nak keluar pergi mane2 dengan kawan ko tak bagi tapi ko tu..pergi kuar tiaptiap hari lepak2 kat luar takpe pulak..hesh

tapi aku tau sebenarnye dalam hati  ko nak cakap macam nie,
"abg tak nak ko keluar..macam budak2 pompuan lain kat luar sane... ko tu pompuan..sorg je adek abg.. abg tak nak nanti ko jadi liar & kene heret dengan jantan2 entah hapehape dekat luar tu...lagipon pompuan tak elok selalu keluar2 sangat, kan bahaye, abg tak kesahla ko nak marah abg ke ape..ko tak nampak lagi dunia luar tu macam mane...so abg kene la protectla adek abg..abg cakap macam tu sebab aku sayang ko..ko kan adek abg.. =)"

lepas tu ade lagi, mase sekolah menengah ko cakap macam nie...
"Ko jangan berani nak kapel2...kalau aku dapat tau, aku lempang ko dengan jantan tu aku lunyai2 kan.."
aku jawab camnie "eh mane ade" (haha..tapi sory la ek dulu aku jahil lagi tak nak dengar cakap ko..tak pe sekarang aku dah dengar)
eleh ko..punyela marah kalau dapat tau aku kapel..ko tu, dulu playboy ..asyik2 cerita dekat aku name makwe baru ko..apekah ini? sumpah takut tengok muke ko mase dapat tau tu hahaha, terus kami break, ko interview laki tuh macam ko ni polis & laki tu penjenayah plak hahaha

tapi aku tau sebenarnye hati ko nak cakap macam nie
"abg bukan ape...ko ni..jangan cepat sangat percaye laki nie...dorang semua bukannye boleh percaye..abg banyak kawanlaaaa, abg tak nak la adek abg pilih orang entah hapehape, ko pon tengok abg pon ko dah tahu abg playboy, abg tau ko kuat nangis, so tak nak la adek abg nanges sebab benda2 bodoh camnie..abg tak nakla adek abg sedih, ko ingat abg suke ke ade laki laen gedik2 dengan ko..dorang tu semua tak boleh pakai tuuuuu, kalau ko nak tau laki yang terbaek untuk jage ko adelah aku..hahaha..yelaa..aku kan abg... selagi ko tak kawen abg yang jage ko tau tak!..=)"


ade lagi ko cakap macam nie
"weiiii, aku lapar nie, ko masak cepat, aku nak air sekali, ko letak ais banyak2, aku nak yang sedap2 punye, aku tak suke tawar2" lepas dah makan boleh pulak ko cakap camnie ek "weiii basuh pinggan jangan biar dapur sepah2"
wahhhh2 ko, melampau nie...ko ingat aku nie hamba abdi ko ke?? pemalasnye ko, cis

tapi ak tau sebenarnye dalam hati ko nak cakap macam nie,
"adikku, abg sebenarnye nak latih ko jadi isteri mithali, manela tau nanti ko dapat husband suke suruh2 orang macam die tu bos besar ke ape ke, manela tau dulu husband ko mase kecik2 semua mak die buatkan untuk die sampai seluar kecik die pon mak die basuhkan, sekurang2nye ko da ready kankankan? haaaa. mesti time nie ko buat sambil pejam mate je kann? hehe mase tu konfem ko nak buat tepuk2 time kaseh kat abg, alaaa yang macam ko buat mase ko masuk kadet remaja sekola (KRS) dulu tu takkan ko lupe, adoiiii abg pon ingat kot ish, abg nak ko jadi isteri & mak yang baek, kan abg dah train ko cukup2 hehehe, see abg sayang ko tau tak =)"

lagilagi ko cakap lagi dekat aku  
"Ko tak payah nak kenal2 dengan kawan aku walaupon kawan aku hensem2.. ..aku tak suke ko kenal dorg tapi aku kenal kawan ko tak pe sebab kawan ko cun2, boleh aku try, hahaha"
ko ingat aku nak sangat ke kawan dengan kawan2 ko tu, tak heranlaaa, kawan2 aku dah ramai, ko tu yang penyebok usha kawan aku nak try market, tak malu ke?..hahaha

tapi aku tau ko sebenarnye nak cakap macam nie,
"abg bukan ape, kawan2 abg tu semua tak boleh pakai gileeee, entah pape, ko tu baek, tak sesuai kawan dengan kawan abg.. dorang tu pelikpelik, harap muke je tapi perangai harammmm... abg nak protect ko nie..abg harap ko paham..sebab aku kan abg ko =)"


n lagilagilagilagi..ko cakap macam nie
"KO ni kenape ek? selalu buat aku marah..dah pergi blah!!"
eleh ko ingat ko tu tak pernah buat aku marah ke??? eeeeeee aku pon menyampah tengok muke ko, cis

tapi aku tau ko nak cakap macam nie
"abg nak ko biase kene mara, so nanti ko boleh face life ko tak kire apepon berlaku, ko tak tau lagi dunia nie macam mane, memang ko dah besar tapi bagi abg ko still adek abg yang gedik n manje macam budak kecik, abg syg gilergiler dekat ko, mati pon abg sanggup, so abg nak ko jadi kuat macam ironwoman hehe, abg tak nak laa ko mudah sangat jatoh pastu tak boleh bgun2 dah, yeee abg jahat dengan ko sebab abg nak ko jadi budak baek, jangan risau ko baek sangat tapi ko ade nakal sikit sebab ko suke kenekan abg depan mak ayah, ko pandai ambil ati mak ayah, abg jeles dengan ko tapi papehal pon ko tetap adek abg, abg buat ko macam nie sebab abg harap nanti bile abg dah tak boleh jage ko, ko tau nak jage diri sendiri, sory la abg selalu buli ko tapikan tanggungjawab abg besar tau sampi mati pon dose ko abg tggung, so jadilah perempuan terbaek sebab nanti ko boleh tarik abg masuk syurga, kan aku abg ko =)"
sumpah I terkekek-kekek ketawa bace benda alah nie tapi sweet sangattttt, untuk abang-abang kat luar sane, jangan buli adik-adik ye :D

p/s: macam best je ada abang, I tak ada abang, siapa sudi jadi abang angkat I??? wakakakaka *panggggg di situ* :P

LIKE DAN SHARE ENTRY INI KALAU SUKA, TQ

10 kritikan membina:

tkasdin on November 10, 2010 at 12:40 PM said...

aku slalu kne buli. perkare2 diatas dah biase dah.tp tersentuh bile bace pos nie.:')

Puan Besar Shag Yahaya on November 10, 2010 at 3:37 PM said...

Haha. Comel!! Shag dulu mmg selalu kena ayat ayat kat atas tu. Ade je salah. Menyampah! Ada abang ni best! Tapi best lagi kot ada kakak? Entah ;P

@cik_ezati on November 10, 2010 at 4:09 PM said...

@tykaSaidin
hehehe cian ko :D

@cik_ezati on November 10, 2010 at 4:11 PM said...

@♥ Roshazzy Shag ♥
yeke, ermm pengalaman ada abg tu zati xde sebab zati anak sulung, ada kakak?? ermm rasernye mmg best sebab dapat kongsi pelbagai cerita mcm zati dengan adiq zati :))

Unknown on November 10, 2010 at 4:39 PM said...

wani slalu gak kene buli , tapi wani tau , jauh disudut hati sorang abg , dye sayang kan adiknye :)
thumbs up !

@cik_ezati on November 10, 2010 at 4:46 PM said...

@Amoi MiyaSya
betul3, buli2 tu care dye b'gurau, erkk hihihi :D

Unknown on November 11, 2010 at 9:35 AM said...

wahh. tak sangka rupanya dalam hati seorang abg yang brutal, sebenar nye ade taman. wahh! sayang abang lahh! heee

@cik_ezati on November 11, 2010 at 10:05 AM said...

@fynn
lynn actually yang tu adiq dye yang tulis surat tuk abg dye BUKAN dari isi hati abg dye termasuk yang dalam kotak pink tu, tu sumerr dari ADIQ dye :D

tengkorakemas on November 11, 2010 at 11:53 AM said...

adik dia nak sedapkan hati je ni..hehe

memang best pun ada abg (saya sebagai wakil kaum2 abg dgn bangganya berkata demikian)

@cik_ezati on November 11, 2010 at 12:07 PM said...

@tengkorakemas
hehehe, ohh TE abg rupenyee hik ^^

 

zati and lappy Copyright © 2010 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!