Protected by Copyscape Unique Content Checker
KOS PENGHANTARAN ADALAH PERCUMA

----> KELEBIHAN BEDAK ARAB
----> SENARAI HARGA
jika anda berminat mahupun terdapat sebarang pertanyaan, sila ----> INBOX zati

Saturday, June 26, 2010

terlebih sudah

tadi I tengok drama kat tb2..tajuknye terlebih sudah, ape yang terlebih sudah nye???
laki = idham
perempuan1 = nadira
perempuan2 =  maria
nadira nie tak boleh hidup tanpa cinta, dah 11kali dye putus cinta, ada satu teddy nie..bekas kekasih dye bagi, makan minum, tidur asyik dengan teddy tu je, kalau boleh mandi pon nak bawa teddy tu sekali hahak, oleh sebab tu, mak dye bakar teddy tu

satu hari tu, dye bertekad kat mak dye yang dye boleh hidup tanpa cinta seorang lelaki, dye bertekad dengan besfriend dye juga benda yang sama tapi dorang tak caye dengan kata-kata nadira, sebab ape??? sebab setiap kali nadira putus cinta, benda yang sama juga dye tekadkan

pada satu hari tu, dengan secara tak sengaja dye berkenalan dengan idham, then since tu nadira asyik dapat kol dari no yang tak kenal, no tu tak cakap tapi tiap kali nadira angkat panggilan dari nombor tak kenal tu, tiap kali tu juga pemilik nombor tu bagi nadira dengar lagu jiwang, tiap2 hari nadira dapat bunga

credit to pakcik google : hiasan semata-mata
bila dah tiap-tiap hari dapat bunga, dengar lagu jiwang bila pemilik nombor tu kol dira, since tu nadira kononye dah jatuh cinta, satu hari, Idham mengaku yang diri dye yang bagi bunga bagai, kol nadira dengar lagu jiwang tu

bila Idham dah mengaku, of course nadira suka & dorang pon bercinta, cinta punye cinta, satu je perangai pelik si Idham nie, suke mengongkong, mane saje nadira pergi, buat ape, keluar dengan siapa, jumpe siapa, bile nak kuar & bagai laaaa..semuanya Idham nak ambil tahu sampaikan nadira pergi jumpe besfriend dye & nadira tak bagitahu dye, Idham boleh mengamuk
gila tak perangai Idham tu??? kalau I laa, rasa rimas sebab macam tak ada privacy langsung, entah pape, tu belum kawin lagi, agaknye kalau dah kawin, nak keluar rumah pon tak kasi, silap-silap kena kurung agaknye, agak melampau kan??? 
sambung dengan cerita tadi, satu hari tu, nadira bertengkar dengan mak dye sebab mak dye tak berkenan dengan sikap Idham yang tak ada adab langsung, bawa nadira ke hulu hilir tanpa minta izin, mak nadira larang nadira berkawan dengan Idham lagi + mak dye dapat rasa ada benda tak kena dengan Idham

 credit to pakcik google : hiasan semata-mata
di sebabkan nadira kecewa dengan sikap mak dye, nadira keluar rumah, tak balik-balik, tidur kat hotel, sorang ye..bukan berdua dengan Idham, mak nadira tunggu semalaman..nadira tak pulang-pulang juga, mak dye kol Idham, Idham persendakan mak dye

mak dye tertekan, mak dye pengsan, bestfriend dye tolong bawa ke klinik, kat klinik pula, terserempak dengan si maria, perempuan2, maria nie kawan kepada bestfriend nadira, maria juga bekas kekasih Idham, bestfriend nadira cerita semuanya dekat maria

maria kol Idham, nak jumpe dengan Idham di hotel nadira menginap, Idham panggil nadira untuk kenalkan maria sebagai kekasih dye, hati nadira hancur luluh bagai, baru dye insaf, Idham pula ikut maria pulang ke rumah untuk minta suami maria ceraikan maria

suami maria tak nak ceraikan maria sebab dye tahu maria tak cintakan Idham, tak lama lepas tu, nadira, mak dye & bestfriend dye sampai kat rumah maria, maria mengaku yang maria tak cintakan Idham lagi, Idham mengamuk bagai, polis pon tangkap dye...TAMMAT
pengajaran dari cerita nie, sebab cinta pon manusia boleh jadi hilang akal, tak waras, ini sebab iman tak kuat, tak terima qada' qadar, sebab tu sampai hilang akal kerana cinta

LIKE DAN SHARE ENTRY INI KALAU SUKA, TQ

6 kritikan membina:

Roxy zai on June 26, 2010 at 1:11 AM said...

idham tu gila apa?humphh

zati on June 26, 2010 at 1:16 AM said...

@Roxy zai
a'aah, sebenarnye idham tu gila sebab tak dapat terima hakikat maria tinggalkan dye

Lala Lulu on June 26, 2010 at 1:57 AM said...

ya. i tgk jugak cerita tu . idham gile . serius takut kalau betul-betul ade orang psiko macam tu .

Hapiz Rahman on June 26, 2010 at 2:05 AM said...

hahaha.. cerite kat tb ape nie?

zati on June 26, 2010 at 2:15 AM said...

@Lala Lulu
tahu xpe, orang psiko nie bahaya, takot kot huhu

zati on June 26, 2010 at 2:16 AM said...

@Hapiz Rahman
tb dua hehe ;)

 

zati and lappy Copyright © 2010 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!