Protected by Copyscape Unique Content Checker
KOS PENGHANTARAN ADALAH PERCUMA

----> KELEBIHAN BEDAK ARAB
----> SENARAI HARGA
jika anda berminat mahupun terdapat sebarang pertanyaan, sila ----> INBOX zati

Sunday, April 10, 2011

gagal untuk meraih cinta??

sebut sahaja cinta...banyak definisinya, cinta kepada diri sendiri, cinta kepada keluarga, cinta kepada Rasulullah & yang paling penting cinta kepada pencipta..Allah S.W.T

ape yang ingin dibincangkan hari ini tentang cinta sesama manusia, cinta antara sepasang kekasih

RK: nak tanye sikit boleh?
aku: nak tanye pun kene minta izin? (senyum) tanye laa
RK: pernah bercinta tak?
aku: soalan apekah? =.='
RK: pernah ke tak?
aku: (gelak) pernah, satu ketika dulu
RK: sekarang??
aku: (gelak) aku tak bercinta
RK: aku tanye je mesti kau gelak, kau suke gelak ke? kenape sekarang nie kau tak bercinta?
aku: (senyum) macam mana nak bercinta dengan hati yang beku
RK: tak ada perasaan ke ape kau ni?
aku: LOL...dikaternye pulak aku tak berperasaan
RK: aku pernah bercinta, masuk nie dua kali tapi akhirnya....
aku: putus di pertengahan jalan?
RK: ye, putus
aku: bersabarlah, ada hikmah di sebaliknye kawan



.cinta....ada masamnye, ada manisnye tetapi masih sedap untuk dinikmati.


cinta.
manusia dan juga cinta memang tak dapat dipisahkan, selayaknya untuk mencintai dan juga dicintai tapi adakah kau pasti cinta tersebut cinta sejati mu

seringkali kite mendengar cinta yang putus di pertengahan jalan, kita tidak akan terus menerus berjaya untuk meraih cinta bahkan mesti terselit jua satu kegagalan

sudah pasti aku butuh cinta dalam kehidupan tetapi biarlah masa menentukan segalanya, ape yang penting percaya dengan ketentuanNya

kawan..andai kau gagal meraih cintamu di saat ini, usah kau bersedih, usah kau risau, kau pasti akan bertemu dengan cinta sejatimu pada satu saat nanti, percayalah

kata ati: cinta Yang Maha Esa, cinta keluarga dan juga cinta kawan-kawan sudah cukup untuk melengkapi kehidupan seharian aku (senyum)

LIKE DAN SHARE ENTRY INI KALAU SUKA, TQ

16 kritikan membina:

Chegu Zubir on April 10, 2011 at 5:31 PM said...

cinta itu luas maknanyadan suci..namun jangan biarkan cinta itu dinodai dengan nafsu manusia yang serakah lagi buas....

jom baca
Tegur Terasa..Tak Tegur Salah

cik_zetty on April 10, 2011 at 5:38 PM said...

@Chegu Zubir

cinta takkan dinodai dengan nafsu manusia jika cinta tersebut diselitkan dengan keimananan di dalam diri :)

Puan Besar Shag Yahaya on April 10, 2011 at 6:02 PM said...

Zati sayam! Stroberi tu sangat comel dan menggoda ;D

Yeah. Jangan pernah takut untuk mencari cinta baru. Sekali putus tak selamanya putus ;P

cik_zetty on April 10, 2011 at 6:08 PM said...

@Puan Besar Shag Yahaya
nanti kiter cari same2 dekat klcc ye, strawberry coklat :))

menusuk hati on April 10, 2011 at 6:13 PM said...

cintakan Pencipta kita nanti Dia bagi orang lain utk cinta kat kita pula..Selamat bercinta..(",)b

cik_zetty on April 10, 2011 at 6:19 PM said...

@menusuk hati
yup, setuju tu...selamat bercinta?? hahaha *saye tak xbercinta* :))

tengkorakemas on April 11, 2011 at 1:27 AM said...

TE rasa berdebar sangat sekarang..adakah ia cinta?TE xnak tewas pada sesiapa..TE nak perasaan resah ini digantikan dgn bahagia..

harap2..














Manchester United menang selasa akan datang ni.. xD

cik_zetty on April 11, 2011 at 2:01 AM said...

@tengkorakemas
ceittttt HAHAH :p

Firdaus Kasim on April 12, 2011 at 2:14 AM said...

zati, nmpk gayanya awk nie dah mcm dilamun cinta je? hehe.. btul x?

Entri paling hot :
Konpirasi Kerajaan 1 Malaysia di sebalik video SEKS Anwar Ibrahim"

cik_zetty on April 12, 2011 at 2:24 AM said...

@Firdaus Kasim
HAHA saye memang dilamun cinta dengan orang tapi orang yang tak dilamun cinta dgn sye, awk fhm kan maksud sye sebab sye pernah cerita kt awk

p/s: senyap2 tau, rahsia kita berdua je tentang cerita saye tu (sambil kenyit mata) HAHA :p

xazryx on April 14, 2011 at 8:14 PM said...

ponet eh cinta2 nih .pfft .

cik_zetty on April 14, 2011 at 9:23 PM said...

@xazryx
sekadar renungan bersama haha :P

msredcheesecake on April 15, 2011 at 2:18 PM said...

hi cik zaty,
cinta pencipta dulu baru cinta yg diciptaNya....

cik_zetty on April 16, 2011 at 8:12 PM said...

@msredcheesecake
thanx 4 ur advice XD

cik azeya on April 20, 2011 at 9:11 PM said...

chaiyok3. dunia belum berakhirrr. :D

cik_zetty on April 20, 2011 at 10:02 PM said...

@cik azeya
hahahak itu bukan untuk saye, btw thanx :)

 

zati and lappy Copyright © 2010 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!